Entrepreneur engagement on social media

implications for the success of digital marketing strategies

Authors

DOI:

https://doi.org/10.32459/2447-8717e300

Keywords:

Digital marketing. , Social networks. , Digital business.

Abstract

Organizations are increasingly immersed in the digital marketing universe and, among the various tools at their disposal, social networks have emerged as an essential platform for connecting and exchanging information and business between companies and a specific target audience as a proactive, strategic and engaging behavior in marketing conversions. The aim of this article is to analyze how this behavior impacts digital marketing strategies and its influence on a company's overall success in the digital age. The problem question is: how does the entrepreneur's behavior on social networks affect the success of digital marketing strategies? The methodology is a bibliographical survey with a multi-method approach, which resulted in digital marketing strategies in the face of crisis management scenarios and the search for quality in business.

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Author Biographies

Natália De Sá Uchôa Guimarães, UNIFASAM

Bacharel em Administração.

uchoanatalia20@gmail.com

André Chagas de Sousa, UNIFASAM

Doutorando e Mestre em Agronegócio pela Universidade Federal de Goiás. Pós-graduado em Gestão de Agronegócio e Legislação Ambiental, pela Universidade Cândido Mendes (RJ). Bacharel em Administração. Docente pelo Centro Universitário Sul-Americana-UNIFASAM.

Mallu de Mendonça Barros, UFG/FASAM

Administradora.Doutora em Agronegócios (UFG); Mestre em Conservação e Preservação do Cerrado (IFGOIANO); Especialista em Gestão da Qualdiade; Gestão em Polítcas Públicas; Docência do Ensino Superior e MBA em Implementação e Gestão de Ensinos à Distância. Docente Universitária (Graduação e Pós Graduação em Negócios e Sustentabilidade); Tutora Ead; Servidora Pública da Agência Municipal de Meio Ambiente (AMMA/Goiânia).

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Published

2025-05-04